Balletakademin

Har suttit och funderat hela morgonen på vad jag vill bli och vad jag vill göra i framtiden och jag har kommit fram till att jag vill bli showartist. Sjunga, dansa och spela teater. Jag älskar att stå på scen och framföra olika saker, och började söka lite på nätet om olika utbildingar man kan gå. Balletakademin i Göteborg vart svaret på min framtid, Musikalutbildinigen skulle passa mig utmärkt, man lär sig en massa olika dansstilar, musik i olika former och mycket sång. Intagningsproverna är:

  • Att sjunga 1 sång
  • 3 Musikalstycken, varav 1 på svenska
  • Dansprov
  • Dramatiskt prov

Priset på utbildningen ligger på 43 000 / läs år och utbildningen är 3 år. Totalt 129 000 kr. Sjukt mycket pengar jag vet!
Men ska först dansa en del och få erfarenhet, sen ska jag ut och resa några år och efter det ska jag söka till ballettakademin och jag ska komma in, JAG SKA.  Efter skolan ska jag söka till Wallmanssalonger, det är mitt dröm jobb, att vara enterteiner och showartist. Jag ska lyckas om det så ska ta många år. Ni kommer att se mig som en utav sveriges största showartist en dag, det kan jag lova!

Wallmans!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Låter som en bra plan gumman ! Hoppas du lyckas !

2008-08-13 @ 17:08:28
URL: http://www.metrobloggen.se/pheno

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0