Julafton



Äntligen julafton!

På morgonen vaknade jag med feber och halsfluss men det skulle inte hindra mig från att gå upp. Det första jag gjorde var att kolla i min julstrumpa och där låg det en papperslapp med en ledtråd. Mina syskon hade redan fått sina ledtrådar så vi läste upp allas, efter det var det dags att leta efter julklappen. Den låg i tvättstugan och gissa vad det var?

ETT NINTENDO WII !!! Jag och min lillasyster hade tänkt att köpa ett för våra pengar som vi får för godisförbudet vi haft, men nu fick vi det i julklapp istället. Innan så hade min lillasyster fått guitarr hero till ett wii så det var bara att packa upp allt och sen rocka loss.



Vid ett så kom min gudmor & gudfar, samtidigt kom Sara & Rolle med barnen. Det är en sån härlig stämmning när alla är samlade och bara umågs och det är speciellt härligt när det är folk som man inte träffat på jätte länge. Jag har inte träffat min gudmor sen i Mars så det var väldigt skönt att få träffa henne, hon har varit i Polen och hållt på med restaurangen som dom ska bygga där.


Jag & min älskade gudmor Eva

Sedan blev det lunch, dopp i grytan, hemgjord korv och en massa annat som jag inte gillar men det tillhör julen så det var bara att ta lite och njuta. Klockan tre blev det såklart Kalle Anka och vid halv fem kom såklart tomten och delade ut alla paket. Jag fick en super fin klocka, benvärmare, biljett till melodifestivalen, presentkort på vero moda, pengar, ett sällskaps spel som heter "med andra ord" och ett nintendo wii.



Det blir ju så när man har har blivit så gammal som jag att man inte önskar sig så mycket, man har redan allt känns det som. Jag köper det jag vill ha när jag vill ha det och då blir det ju att man inte har så mkt att önska sig till julafton. Men det blev iallafall en väldigt lyckad julafton med mycket skratt och mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0