Tisdag

Idag så bestämde vi oss för att åka skridskor på siljan, så vid halv tolv åkte vi till Orsanbaden där vi tog på oss skridskorna och åkte ut på den spegelblanka isen. Solen sken och det var lagom kallt ute, en perfekt vinter dag kan ma säga. Såklart stannade vi längs vägen och fikade, nyponsoppa, chokladmjölk och lussebullar hade vi med oss.


Syster min <3

Mamma & Jag

FIka


Efter en förmiddag på isen så åkte vi hem en timme och åt lunch. Vid två tiden så åkte jag och mamma till sommarlands parkering, tog på oss längdskidorna och hoppade på spåret. Vi åkte 2,5 km stannade och fikade en stund och åkte därefter 2,5 km till så sammanlagt åkte vi 5 km, det tycker jag ändå är ganska bra gjort av mig. Jag var väldigt svettig när vi kom i mål, och trött i kroppen, jag har nog aldrig tänkt på att man lär vara grymt vältränad om man ska tävla i längdskidor, men man lär sig något nytt varje dag inte sant?

Imorgon är det nyårsafton och hur det blir vet jag inte riktigt ännu men det blir iallfall middag hemma och sedan förfest hos Ellen, berättar allt på torsdag.


God natt!

Sofia <3

Kommentarer
Postat av: Andreas

Oj! vilken blank is, jag viste inte att det kunnde bli så bra is på siljan ;) gick det bra att åka skridskor då?

Längdskidor är skitjobbigt, men bra träning... hehe hur fick du ihop 3,5 + 3,5 = 5 ... det blir väll 7! haha XD sofia är lite trött efter en heldags fysiskaktivitet kanske ;P

Kram på dig

2008-12-31 @ 01:43:59
URL: http://toxicid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0