Uppskattning av livet.

God kväll på er!

Idag känner jag verkligen julandan i hela kroppen, vi har bakat lussekatter och gjort ett pepparkakshus, sitter nu och lyssnar på julmusik så det bara dunkar ut ur lurarna. Jag har nog aldrig uppskattat julen så mycket som jag gör just nu, dock har jag aldrig gillat julafton men jag har en känsla av att detta kommer att ändras iår, det känns som om att jag har börjat uppskatta allating mycket mer nu förtiden en vad man gjorde för några år sedan.




Jag uppskattar min familj enormt mycket, dom är en viktig del av mitt liv och de betyder så mycket för mig, min mamma och pappa, dem skulle jag aldrig kunna leva utan. Jag uppskattar också Leksand, det fina lilla Leksans som har lite och lite till. En underbar liten håla som har sina fina sidor också, dock har Leksand många dåliga sidor, då folket som bor här kan behöva hjälp ibland.  Men att gå på noret och och kolla på alla små butiker och titta på människorna som man känner igen, man blir varm i kroppen och jag känner mig hemma. Leksand kommer alltid att vara mitt hem, och en dag kommer jag bo här med min familj och se mina barn växa upp här, för jag tror jag vill bo här när jag vill sattsa på familjelivet.

Imorgon är det skola, börjar klockan tio och slutar runt fyra tiden. Imorgon ska jag också skriva klart min HBT uppsatts som jag ska redovisa på tisdag. I veckan blir det ganska lugnt, Onsdag är den sista riktiga skoldagen innan jul, för på torsdagen har vi volleyboll och på fredag så är det bara kyrkan som gäller, och på fredag blir det också parken för er som missat det, blir nog att åka till Rättvik vid sju-tiden och sen dra till parken runt tio.

Ni får ha en fortsatt trevlig tredje advent

Sofia <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0