Sommaren är så överskattad!

Har nu varit ledig i två dagar, har varit väldigt skönt. Denna veckan så ska det nämligen bli bättre väder så då kommer det att bli mycket jobb. Det är väldigt roligt att servera men kanske inte på just mitt jobb, eller folket kan jag servera men vet inte riktigt om jag tål min ena chef, han bossar runt folk och gör själv tvärtemot sina egna regler och detta gör mig väldigt arg. Ska inte vi få säga hej till våra kompisar så ska inte han få sitta och fika i två timmar och ha släktkalas. Det här med servering är kanske inte min grej, sommarjobb är inte min grej. Jag vill jobba med musik och show och inte plocka servetter och torka bord. Jag vet att det är det enda man jobba med just nu, iallafall i Leksand men ändå. Inte en till sommar med dåliga chefer och för mycket regler, jag orkar det inte. Sommaren är till för att vila upp sig inte för att stressa ihjäl sig. Nästa sommar ska jag hitta ett jobb där man kan slappa men ändå tjäna pengar. Sälja jordgubbar kanske ändå kan vara min grej. hahah Ska nämligen försöka åka på Peace and Love, ha riktigt midsommar firande med midsommarlunch och kransmindning. Sedan åka till Polen och hälsa på Eva & Kg som bygger nattklubb. Om jag har tid för jobb? nej! Sommaren är till för att vila upp sig och umgås med vänner och familj, inte gå med en stor ångestklump i magen hela sommaren för att du jobbar på ett skit ställe där dom inte vet vad service innebär. Att vara ett ansikte utåt och vara glad, det är jag, men absolut inte dom.

XOXO SofiaFrån när vi badade i Västanor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0