Hetsätstörningar

Läste i Amir's blogg, http://gaybloggen.com  om hetsätstörningar och det är ett problem som jag också har, att hela tiden vilja äta något, suget och hungern. Att kunna äta en hel chipspåse på nolltid och sedan vara hungrig 10 min senare. Att hela tiden småäta på saker, gå igenom alla köksskåp och lådor om och om igen för att hitta något gott, fast man redan vet att inget finns. Jag har kommit ur det ett flertal gånger men kommit in i det igen, det är hemskt. Jag hatar det. Jag känner ingen mättnadskänsla, jag kan äta och äta och sen ta lite till för att det är super gott, det finns inget stopp, för er som vet hur det känns kan väl dela med er om era erfarenheter inom området. Jag äter när jag är hungrig, jag äter när jag är ledsen, jag äter när jag är sugen och när jag har allmänt tråkigt. Detta blir också ett stort problem om man har en bästa kompis som också lider utav detta, men nu är hon i USA och blir ännu fetare, haha skämt o sido.
Det är nog väldigt farligt att hetsäta så som jag gör, jag kan ha ätit upp allt på min tallrik medans min pappa inte hunnit sätta sig vid bordet och då ska jag börja på min andra portion och sedan går jag från bordet och 30 min senare är jag vrålhungrig igen, väldigt jobbigt. En annan sak är också när man sitter och planerar vad man ska äta resten utav dagen och sedan planera dagen så att du kan gå förbi hemköp och handla något, det är hemskt jag vet, men det är så det är. Jag måste kanske också söka hjälp för detta?

Ville bara berätta detta. Godkväll!

Sofia <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

"men nu ar hon i usa och ar annu fetare" hahahahahahahahahahahaha

1 jo jag vet hur det kanns, forjavligt! inte roligt langre.. alskar dig met av allt

2008-10-09 @ 17:52:36
Postat av: madeleine

jag känner igen mig !

2008-10-09 @ 18:38:32
URL: http://ballt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0