Hockeysöndag

Förlåt för att jag inte har uppdaterat på länge nu men har verkligen inte orkat, jobbar verkligen hela dagarna och kommer hem vid halv sju, efter det har jag passat mina kusiner och sedan somnat av utmattning. Jobbet går bra, trvis faktiskt väldigt bra, roliga tanter man jobbar med. Småländskan har börjat smyga sig fram, men det blir så när man bor här och jobbar med folk som pratar så.

Ikväll blir det hockey med Yvonne, blir Troja vs Nybro, kan vara rätt kul att se något annat lag än Leksand. Igår var jag på stan och tog en fika med Lina & Hanna mina kusiner, Frattelis bästa fiket någonsin. Efter det gick jag och köpte mig en mössa och åkte sedan upp till Yvonne & Jerry och var där resten av kvällen. Gustav har fyllt år så de hade lite kalas för honom.

idag blir det som sagt hockey och sedan kommer Mormor & Morfar, dom ska hämta mig hos Håkan, nu blir det att bo i Lagan tills på Onsdag då jag åker upp till Leksand för mina auditions. Sedan åker jag ner igen på Fredag morgon, och då ska jag bo hos Moster Mia.

jag trvis väldigt bra här nere, börjar att hitta överallt nu och jag känner mig som en smålänning, hahah men Leksand kommer alltid att vara mitt hem. Man uppskattar verkligen Dalarna och kulturen där uppe nu när man är här nere, Dalarna in my heart. haha.

Hoppas att allt är bra med alla där hemma, snart höstlov ju, ska på fest hos John, middag med Hanna, Lina & Malin, träffa släkten nere i Kvänarp. Tre veckor går så sjukt fort, vill inte åka hem, men har två kvar så ska ta vara på dom.

Ha det bäst, gå på fest!

Sofia <3

Kommentarer
Postat av: Petrich

fin blogg :)

2008-10-21 @ 17:31:09
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: haakon

dalarne i mitt hjerte foralletid!!!

2008-10-21 @ 18:48:01
URL: http://jtrum-usa.blogspot.com
Postat av: John

festfestfest!:P

2008-10-21 @ 20:57:45
Postat av: John

festfestfest!:P

2008-10-21 @ 20:58:05
Postat av: Christoffer

Ja, jag gillar det. Tusen gånger bättre än det förra, haha.

2008-10-23 @ 12:21:04
URL: http://kjerstinoffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0