nervositet?



Hej bloggen och hej läsare, nu var det ett tag sen jag skrev. Tillgång till internet har varit dålig under den senaste veckan, men nu är jag hemma och kan skriva från min egna dator, känns enormt skönt att få skriva av allt och kunna lägga in alla bilder.

Gårdagen var en lång dag, åkte från Mormor & Morfar runt elva då vi åkte in till ljungby och lämnade min väska hos min moster, ska bo hos henne från och med Fredag, sedan blev det att handla lite på maxi som jag kunde ha med mig på tåget, sen åkte vi till Alvesta då mitt tåg gick halv ett, kom till Borlänge vid sex tiden då mamma mötte mig, det blev en snabbis på kupolen och sedan midda på coco thai, Klockan tjugo över nio var det dags, mitt livs första auditon, har lyssnat på Halleluja i en vecka nu, vill aldrig höra den igen. värmde upp i bilen när mamma var inne på maxi och handlade, halstabletter och honung & citron té i en 40 min. Sedan tog jag mina papper och gick in på Maxim, Stod några ungdomar och två vuxna vid ett bord, jag gick fram och sa hej, Sofia va frågade den ena mannen? japp sa jag och log,
ja du är den sista,  om inte din motspelerska kommer, vilket hon inte gjorde, pratade lite med dom andra sökande om hur det hade gått och hur det gick till. Sedan var det dags, upp på stora scenen på maxim, satt fyra personer utspridda i lokalen, de ville att jag skulle berätta lite om mig själv, sedan sjöng jag låten, var lite små nervös men inte alls så farligt som jag trodde. Sedan fick jag spela mot en skitt snygg teaterlärare typ. Han var super duktig och så blev ju jag också super seriös. Min första auditon är avklarad, idag har jag dansauditon klockan sju, ser verkligen fram emot detta, om jag känner mig rätt så kommer den gå galant. Känns så otroligt skönt att ha det gjort. En lättnad!

Idag ska jag sitta vid datorn hela dagen, bara vara allmänt lat, ska till maxim vid sju igen, men åker vid halv fem, för mamma skulle handla lite innan. Sen ska jag försöka träffa Kjerstin och dom en stund, men det blir att lägga sig tidigt ikväll för jag åker till Småland klockan tio i sex imorgon.

Hur är det med er då? hänt något speceillt? dela gärna med er.

Puss och kram

sofia <3

Kommentarer
Postat av: Petrich

jag är ledsen för att säga att jag tyvärr inte heller kan det är min syster som fixar designer :p

2008-10-23 @ 19:17:06
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0